Bedrijf lanceert platform voor drive-in festivals op locatie

De festivalzomer moet worden gered met ‘on demand’ festivals via het nieuwe concept Drive-in Festival. Sinds 1 juni maakt programmeringsbureau Camperbaas het mogelijk om een custom made drive-in festival te organiseren. Het bedrijf had deze zomer meer dan 100 boekingen op de planning staan. Zo zou het programmeringsbureau onder andere stages en programmering verzorgen voor Mysteryland, Parkpop en Loveland. Een plan B is dus uiterst welkom. Maar… Hoe gaat het in zijn werk?

Nu alle grote evenementen met een landelijke uitstraling tot 1 september gecanceld zijn, biedt Camperbaas festivalfans alsnog de kans op een ultieme festivalbeleving. Het grote verschil? Een festival op maat conform de huidige RIVM-richtlijnen op eigen (privé)terrein én in de buitenlucht. Particulieren of bedrijven vervullen via het platform van Drive-In Festival zelf de rol van organisator en stellen aan de hand van drie stappen hun eigen persoonlijke festival samen.

Ultieme festivalgevoel

Marnix Eykhout, mede-initiatiefnemer, over Drive-In Festival: ,,Hoewel we al onze boekingen in het water zagen vallen, hebben we hard gewerkt aan een alternatief. Met ons platform hopen we liefhebbers deze zomer toch het ultieme festivalgevoel te laten ervaren. Zolang het niet mogelijk is om een festival te bezoeken, brengen wij die naar je toe. Kleinschalig, op bestelling en inclusief stages, acts en props.”

''Ook aan de buren is gedacht. Drive-In Festival maakt gebruik van het silent disco-principe om geluidsoverlast te voorkomen''
Marnix Eykhout, mede-initiatiefnemer

Festival on demand

Camperbaas biedt een festival op bestelling en rijdt naar een zelfgekozen privé buitenterrein, bijvoorbeeld een tuin, schoolplein of de parkeerplaats van een bedrijf. In slechts drie beats kunnen particulieren en bedrijven via de website www.driveinfestival.nl hun eigen drive-in festival organiseren:

– Kies een mobiele stage
– Bepaal de line up
– Selecteer de acts en props

Volgens de ondernemers is het een platform dat de beste toeleveranciers uit de festival scene samenbrengt om de ultieme beleving te creëren. De komende tijd wordt het platform uitgebreid om het aanbod te vergroten. Geïnteresseerde partijen kunnen zich dan ook melden via het platform van Drive-In Festival.

Richtlijnen RIVM

Het Drive-In Festival volgt de richtlijnen van het RIVM. Om die reden moet de zelfgekozen locatie op eigen terrein in de open lucht zijn en worden strikte hygiënemaatregelen getroffen. Er mogen maximaal 250 mensen aanwezig zijn per festival. Ook aan de buren is gedacht. Drive-In Festival maakt gebruik van het silent disco-principe om geluidsoverlast te voorkomen.

De eerste festivals tot 250 mensen zijn inmiddels gedraaid. De komende tijd wordt het Drive-In Festival gepromoot onder particulieren en bedrijven. “We beginnen nu tractie te krijgen. Er zijn inmiddels 10 festivals verkocht en dat terwijl de marketing nog moet opstarten. Er is duidelijk behoefte aan kleinere veilige festivals.” Hij ziet dit initiatief ook als een manier om de zwaar getroffen festivalsector een steuntje in de rug te geven. “Zonder ons had een aantal toeleveranciers nog altijd geen boekingen gehad dit seizoen.”

Om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, is Drive-In Festival bezig met het inrichten van een betalingssysteem dat betalingen via de website direct maakt in plaats van op factuur, onder andere met de credit card.

Ben jij ook een geniaal lokale ondernemer die zijn bedrijf met een slimme zet in full swing heeft gehouden? Of heb je een nieuwe markt aangeboord met een briljant idee?

Doe mee aan de winactie en maak kans op een gratis online campagne van Visa! Schrijf je eenvoudig in via onderstaande button.